53291801269 8D1ccbe7ca O

Utstillerinfo

Åpningstider:

Tirsdag 19.03

09:00-17:00

Onsdag 20.03

10:00-18:00

Riggtider

Mandag 18.03

12:00-18:00

Onsdag 20.03

18:00-20:00

Gi beskjed dersom du trenger mer enn to timer på å rydde ut ditt utstyr.

Tilgang til hallen

Tirsdag 08:00 - 18:00

Onsdag 08:00-20:00

Utstyr til stand

Din stand er rigget opp når du ankommer Trondheim Spektrum mandag kl. 12:00. Compass Fairs er vår leverandør av messevegger, teppegulv, strøm og alt av møblement til din stand.

Messeveggene har en høyde på 2,5m. 

Vi kan ikke garantere at alt av utstyr er på plass når du kommer, men leverandøren er på huset og leverer ditt utstyr så raskt som mulig. Gi beskjed til Camilla Digre, 412 24 295, dersom du savner noe utsyr.

Parkeringsplass

Vi har svært begrenset parkeringsmuligheter på arenaen under arrangementet. Ta kontakt for å sjekke hva som er tilgjengelig. 

Mandag vil det være mulig å kjøre ned til Trondheim Spektrum for å laste ut av bilen, før den må flyttes. Det samme gjelder etter stengetid på Onsdag. Det vil være trafikkvakter i området, de avgjør når det er mulig å komme ned med bil og ikke. 

De som har fått godkjent parkeringsplass, vil får tildelt parkeringsbevis på mandag. Dette må fylles ut og ligge synlig i ruta ved enhver tid.

Lagring av standutstyr

Vi har ikke noe som helst mulighet for å oppbevare utstyr som skal stå på stand. Verken før eller etter messen. Resten av arenaen benyttes til konkurransen og andre arrangement, så vi har dessverre ikke noe støtteareal. Alt utstyr må ut av hallen innen 20:00 på Onsdag.

Trenger du å frakte utstyr til hallen? Ta kontakt med en ekstern speditør, som B. Iversen. Utstyr på merkes godt. Ta kontakt dersom du benytter speditør, slik at vi her oversikt over leveranser til arenaen.

Klargjøring av stand

Hele hallen vil dekkes med teppegulv. Teppet er beskyttet av tynn plast for å kunne bevare det så lenge som mulig. Hver enkelt utstiller er selv ansvarlig for å fjerne plasten på sin stand. Plast kastes i søppelcontainer på utsiden av hallen. Når dette gjøres, er opp til hver enkelt.

Plasten på teppegulvet i gangene og andre fellesområder blir fjernet av arrangør mandag kveld kl. 18:00. 

Arrangør stiller med tapetkniv til fjerning av plastdekke.

Reglement ved opprigg

Medbragt utstyr til din stand, kan kun oppbevares på eget området. Gangene mellom stander, andre sin stand og fellesområdet kan ikke brukes til oppbevaring av utstyr. 

Alle ganger skal være helt tom for utstyr kl.18:00 på mandag. Da skal frivillige fjerne plast på gulvteppet i gangene og fellesområdet.

Tilgang på arenaen

Alle utstillere vil få tildelt akkrediteringskort som gir tilgang til messehallen. Dere vil få tildelt det antallet som er meldt inn. Utdeling skjer på mandag ved opprigg.

Billetter til konkurransen

Utstillerbeviset gir deg også tilgang inn til konkurransen. Så alle utstillere på stand kan gå inn i hallen for å se konkurransen. 

Dette er en ny beskjed vi har fått fra den internasjonale arrangøren. Dersom dere allerede har kjøpt billetter, kan dere gå inn å få de refundert. Mail om dette er sendt ut.

Tilberedning av mat

Vær oppmerksom på at vi befinner oss i en idrettshall hvor det ikke er tilrettelagt for matlaging. Det vil si at det ikke finnes avtrekk som på et kjøkken. Vi ønsker ikke å avløse noe brannalarm og forårsake en evakuering når det gjennomføres konkurranse i nabohallen. Utløst brannalarm vil medføre økonomisk pålegg. 

Det vil ikke være tillatt å bruke stekeplate eller grill inne i hallen. Airfryer og stekeovn er bedre alternativer, men all matlaging er på utstillers ansvar. Vi ønsker at dere forbereder mest mulig av varmebehandlingen på forhånd. Er du i tvil? Ta kontakt  

Dersom noe av matlagingen avgir for mye os, kan det bli gitt beskjed om å avslutte matlagningen med umiddelbar virkning. Dette er for å unngå utløsing av alarm og evakuering. Vi har et EM pågående i nabohallen, og skal ikke gjøre noe som forstyrrer det.

Innmelding til Mattilsynet

Vi tar av oss innmelding til Mattilsynet. Derfor trenger vi info om hva dere tilbyr på stand. Fyll inn skjemaet under

Info til Mattilsynet

 

Alkohol på stand

Der er ikke tillatt for utstiller å drikke alkohol på stand. Dette er av flere årsaker. Vi har blant annet mye barn på besøk begge dager. Utstiller er ansvarlig for sin stand, og vi ønsker et profesjonelt uttrykk av messen. 

Søppel

Utstiller er selv ansvarlig for å fjerne søppel fra stand. Det blir plassert søppelcontainere utenfor hallen. Her finner du papp, plast og brennbart avfall. Gjerne sorter etter dette på din stand. Tenk miljø!

Vi oppfordrer til å kaste søppel tirsdag kveld etter stengning, for å unngå lukt i hallen. Ikke kast deres søppel i søppeldunkene inne i hallen. Disse er forbeholdt avfall fra publikum og foodcourt.

Ankomst til Trondheim Spektrum 

For de som reiser med buss eller taxi til Spektrum, anbefaler vi å ta buss/kjøre til Skansen. Derfra er det kun kort gåtur over brua. Det er en effektiv måte å komme seg til arenaen på. Det vil bli mye trafikk ned Klostergata, og redusert fremkommelighet pga. arrangement. I tillegg er det filminnspilling i området Elgeseterbru, som vil påvirke trafikken. Veien vil være stengt i perioder, så via Skansen er helt klart det letteste for de som kommer i fra sentrum. 

Det er og en kort gåtur på 15 minutter fra sentrum. 

Frivillige

Vi i Oi! har noen frivillige på jobb under messen. De får tildelt oppgaver fra Oi! som de skal gjennomføre. Det betyr at utstiller ikke kan benytte seg av frivillige under rigg eller arrangement. Utstiller er selv ansvarlig for klargjøring og driftig av stand. Vær hyggelig til våre frivillige, vi er avhengig av dem for å gjennomføre arrangementet. Spørsmål angående rigg og stand rettes til Camilla

Sikkerhet på arenaen

Under hele arrangementet vil det være vektere og medisinsk personell til stede på arenaen. De jobber for å sikre trygghet og sikkerhet for gjester, utstillere og crew. Dersom det oppstår en situasjon, ta kontakt med Camilla eller en vekter. 

Kommunikasjon

Vi ønsker god flyt i kommunikasjon under hele prosessen. Ta kontakt dersom dere har spørsmål eller er usikker på noe. Ingen spørsmål er dumme. 

Spørsmål om rigg, arena, logistikk, sikkerhet, osv. rettes til Camilla.

Spørsmål om utstillerbevis, billetter, aktivitet på stand, besøkende, osv. rettes til Monica. 

Camilla vil være i kontakt med sikkerhetsansvarlig, medic og vektere til enhver tid. Henvendelser knyttet til dette rettes til Camilla eller nærmeste vekter. 

Utstillerrom

Som utstiller får man tilgang på et pauserom i 2.etg. Dette er et delt rom sammen med frivillige som jobber på arrangementet. Her kan man ta en pause og spise mat. Vi ønsker at utstillere benytter utstillerrommet i sine pauser, og ikke Foodcourt i messehallen. Dette er fordi vi har begrenset sitteplasser i foodcourt, og ønsker å tilby disse til besøkende. Mat kjøpt i foodcourt kan fint tas med opp på utstillerrommet. Her finner dere også toaletter. Dette er et felles område for alle som jobber på arrangementet, så ta hensyn og rydd etter deg!

Du finner utstillerrommet i 2. etg. Rommet heter Dronning Maud

Hallkart

Her er komplett kart over all utstillere på EXPO.

Oppvasken til utstillere befinner seg ved Foodcourt. Macserien er leverandør av oppvasken.